KIEDY SKONSULTOWAĆ SIĘ ZE SPECJALISTĄ


...

Jeśli Twoje dziecko niechętnie:

  • rysuje i maluje,
  • pisze, jego pismo jest nieczytelne, ma trudności grafomotoryczne,
  • lepi z plasteliny,
  • wycina, nie lubi pracy z nożyczkami,
  • układa drobne przedmioty

Jeśli Twoje dziecko ma problemy z:

  • nauką czynności samoobsługi (m.in. ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików),
  • nauką trzymania sztucy,
  • koordynacją obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych,
  • koordynacją ruchową

Jeśli Twoje dziecko:

  • ma wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i/lub obręczy barkowej, ma zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej,
  • wykonuje czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
  • szybkość ruchów dziecka nie jest dostosowana do zadania,
  • nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur,
  • domaga się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni np. siada na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciska ręce na przedmiotach, uderza rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach (dostarcza sobie doznań proprioceptywnych)