KIEDY SKONSULTOWAĆ SIĘ ZE SPECJALISTĄ
Jeśli Twoje dziecko niechętnie:
- rysuje i maluje,
- pisze, jego pismo jest nieczytelne, ma trudności grafomotoryczne,
- lepi z plasteliny,
- wycina, nie lubi pracy z nożyczkami,
- układa drobne przedmioty
Jeśli Twoje dziecko ma problemy z:
- nauką czynności samoobsługi (m.in. ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików),
- nauką trzymania sztucy,
- koordynacją obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych,
- koordynacją ruchową
Jeśli Twoje dziecko:
- ma wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i/lub obręczy barkowej, ma zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej,
- wykonuje czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
- szybkość ruchów dziecka nie jest dostosowana do zadania,
- nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur,
- domaga się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni np. siada na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciska ręce na przedmiotach, uderza rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach (dostarcza sobie doznań proprioceptywnych)